روزانه های ما سه نفر
روزانه های ما سه نفر

روزانه های ما سه نفر

روزانه +فهرست شیندلر

امروز به دیدن یک دوست رفتم که به تازگی مادر شده ، وقتی نوزادش را در آغوش گرفتم حس عجیبی  داشتم . دخملک بی نهایت آرام بود و من که به شیطنت ها و لگدهای وروجک درونم عادت کرده ام این آرامش برایم غریب بود . دوستم می گفت که دخملک به محض شنیدن صدای غریبه چشمهایش را می بندد اما عجیب بود که با لبخند از من استقبال کرد . دلم میخواست بیشتر بغلش کنم اما ترسیدم شاید مادرش دوست نداشته باشد .  

راستی گفتم که تمام پیشنهادهای همسر بنده خدا برای بهتر شدن حالم و بیرون آمدن از حس روزمرگی به بن بست رسیدند جز یک پیشنهاد که خیلی هم برای عملی کردنش اصرار داشت و اینطور شد که الان ابروهایم دیگر دم ندارند و صبح به صبح جایم جلوی آینه است برای کشیدن دنباله ابرو و گاهی هم همسر مداد به دست هر جور که بخواهد دنباله می کشد و گاهی باعث تفریحش میشود.  

 

یکی از بهترین تفریحاتی که دارم و باعث میشود برای مدتی فراموش کنم کجا هستم و چه دغدغه هایی دارم فیلم دیدن با همسر است . (همراه با خوراکی های غیر مجاز که فعلا محروم از خوردنشان هستم . ) 

این با فهرست شیندلر را دیدیم .  

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: لیام نیسن - رالف فینس - بن کینگزلی
  • محصول: ۱۹۹۳ آمریکا زمان: ۱۹۵ دقیقه
  • جوایز: کاندید ۱۲ اسکار و برنده ۷ اسکار و ۶۳ جایزه مهم بین المللی فیلم

داستان زندگی اسکار شیندلر مردی که در حین جنگ جهانی دوم یعنی از ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ ) صدها یهودی را از اردوگاههای کار اجباری آلمانها به بهانه اینکه نیاز به کارگر دارد ، بیرون کشید و نجات داد !فیلم یک روایت فوق العاده است از انسانیت ، تحول و عاطفه است .فیلمی سیاه و سفید . 

من راست و دروغش را نمیدانم و تائید یا تکذیب هم نمی کنم اما فیلم به گونه ای روایت می شود که دلتان میخواهد تا آخر فیلم از جایتان تکان نخورید ، حس همدردی عجیبی را در من برانگیخت .  

این را اضافه کنم که فیلم موسیقی زیبا و جانسوزی دارد .  

" من از بعد هنری به فیلم نگاه میکنم " 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
بانوی تابستان دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 http://melodio.blogfa.com/

من این فیلم رو دیدم ... اگر اشتباه نکنم تقریبا یه سه ساعتی طول می کشه تا تموم بشه ... چقدر قشنگ تو دو سه سطر این فیلم رو خلاصه وار بازگو کردی ...

آره طولانیه
شاهکاره من خیلی ازش خوشم اومد ، کاری به درست و غلط بودن یا راست و دروغ بودنش ندارم . فیلم از نظر هنری شاهکاره .

مهسا شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:44

فیلم دیدن و کتاب خوندن بهترین کارهای دنیا هست. اگر خواستی بخندی هم چند تا سریال مثل چه شکلی با مادرتون اشنا شدم یا دوستان را بگیر که دلت باز بشه
من هم به اندازه موهای سر همه خانواده !!! فیلم دیدم بگو چه مدلی بیشتر دوست داری ببینی من حداقل تو همون دسته ده تا بهت معرفی میکنم

موافقم باهات شدید
آشنایی با مادر رو ی مدتی میدیدم اما الان چند وقتی میشه که ندیدمش .
من فیلم هایی که عاطفی هستن و بیشتر توشون به جنبه های عاطفی و انسانی آدما توجه میشه رو دوست دارم .

مهربانو پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:57 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

خوبه ...آخ جون:))

خوبه خوشحال باش

مهربانو پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

چه کارای همسرت بامزست:)واسه ابروت دم میکشه:))
ابروی منم دم نداره و کلی هر صب باید یه مدل به ته ابروم بدم:))
ولی کلی قیافه آدم عوض میشه وقتی ته ابرو رو یکم بالاتر از قبل میکشی...می که دوس دارم...نه شیطونی ها یذره بالاتر از جای قبل که از هشتی در بیاد:))
چه توصیف خوبی کردی از فیلم شیرین...تو هم مثل همسرت طبع نوشتن داری و هر روز آدم داره میبینهکه داری با کلمه ها بهتر بازی میکنی:)آفرین آدم لذت میبره...متاسفانه ما خیلی فیلم ببین نیستیم علی رغم میل باطنیمون کاش به مرحله شما میرسیدیم و این فیلمی که انقدر خوب توصیفش کردی رو میدیدیم:))
میگم یعنی ما اگه بچه تورو هر چقدر بخوایم بغل کنیم تو ممکنه ناراحت بشی؟:) ناراحت نشو جون من اگه بیام پیشت قطعا دلم خواهد خواست بچتو خیلی بغل کنم...گفته باشم:)

آره دوستم دم میذاره بعد میره عقب ی نگاهی میکنه و به کارش هم افتخار میکنه تازه ، منم شیطونی دوست ندارم یکم بالاتر از ابروی خودمو بیشتر دوست دارم .
شما لطف دارین ، حالا حالا ها مونده به پای شما برسیم ، شما استادی خودت .
من عاشق فیلم دیدنم ، قراره نی نی که اومد سه تایی ببینیم شما هم این کارو بکنین حس خوبی میده به آدم .
من ناراحت نمیشم کسی نی نی رو بغل کنه فقط چون دوستم هی میگفت بغلش نکنیا سنگینه برات اذیت میشی حس کردم محترمانه ازم میخواد دخملشو بغل نکنم ؛ تو بیا پیش ما هر چی خواستی نی نی رو بغل کن خوبه؟

زن کمانگیر پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:28

ای خلاله عزیز و دوست داشتنی من . چه راه برون رفت فوق العاده ای.
فکر کنم من این فیلم رو ۵ بار یا بیشتر دیدم و هربار هم برام جذابه

هم هنری و هم انسانی
اصلا هم گوشی نی نی رو بگیر : گور پدر داستان یهودی ها و هیتلر. روایت داستان قشنí میخواد این اتفاق افتاده باشه یا نیفتاده باشه

راهیه برا خودش
خیلی خوبه که تو هم مثل من فیلم دیدنو دوست داری ، اگه فیلم خوب سراغ داری بهم بگو که ببینم خاله
من کاری به داستان هولوکاست و هیتلر ندارم از خوش ساختی فیلم خوشم اومد "اسپیلبرگ شاهکار کرده "
(ولی خودمونیم فروید روانکاو معروف ، یهودی بوده و نازی ها از وین بیرونش میکنن و تموم کتابخونه ش رو آتیش میزنن . اینو دیگه مطمئنم )

الی پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 00:14 http://viv.blogsky.com

یه حقیقتی رو بهتره بهت بگم عزیزم
اینکه هیتلر هرگز به یهودیان این رفتار رو نداشته! یهودیا با داستان هولوکاست و فیلم هایی از این دست میخاد دلسوزی مردم جهان رو نسبت به خودش جلب کنه فقط همین. گویا کاملن موفق بوده
به هر حال امیدوارم کودک نازت سالم و سلامت به دنیا بیاد.

دوست عزیز
فکر کنم منظرمو درست متوجه نشدین ، گفتم که من تائید یا تکذیب نمیکنم .من فقط از نظر هنری به فیلم نگاه میکنم .نوع بازی بازیگرا ، نوع فیلم برداری ، موسیقی و .....
کاری به هیتلر و هولوکاست هم ندارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد