روزانه های ما سه نفر
روزانه های ما سه نفر

روزانه های ما سه نفر

دادا

در زبان کردی به مادر دا می گویند و بعضی ها هم دادا .

من ، مادر همسر را دادا صدا می زنم ؛ مثل همسر و دیگر خواهر و برادرهایش

دادا ، مادرش را در کودکی از دست داده ، خواهرانش را هم

تا 13 سالگی با پدرش و همسر پدرش زندگی کرده تا اینکه باباحاجی که آن زمان حاجی نبوده و البته بابا هم نبوده او را به همسری برگزیده .

13 سال ، داشتم فکر میکردم دخترکان 13 ساله امروزی از زندگی چه می دانند ؟

دادا ، زن وارسته ای است . می توانستم نوه اش باشم ؛ نه اینکه خیلی پیر باشد ، نه  خیلی پیر نیست زود ازدواج کرده و زود بچه دار شده ، اینطوری است که من عروس هم سن و سال نوه هایش هم هستم .

معتقدم ،در این چند سال هر چه از الطاف الهی دارم ، همگی برکت دستان پر مهر اوست که با رضایت برایم به آسمان رفته و امیدوارم انشالله باز هم برود  .

خانه اش همیشه شلوغ و پر رفت و آمد بوده ، اما حالا بعد از رفتن باباحاجی ........

دلم نمی آید عصر های دلگیر پائیز خانه اش خلوت باشد ، یک نفر هم یک نفر است ؛ تازه من و همسر و وروجک که سه نفریم .

عصرها با سر وصدای زیاد اعلام وجود می کنیم و حتی گاهی چترمان را برای شام باز می کنیم و خودمان را میهمان سفره کوچک و دل بزرگش می کنیم .

یلدا هم اینطور بود ، از عصر خودمان را میهمان دادا کردیم .

یلدایمان در خانه دادا به شادی و خنده گذشت ، هر چند جمعمان کوچک بود و با حساب وروجک خان تازه 6 نفر می شدیم اما شبی بود برای خودش .

یلدایمان ، با درخشش چشمان دادا روشن و با لبخند لبانش پر از خیر و شادی بود .

 

نظرات 8 + ارسال نظر
رها یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 22:15 http://rangberang.persianblog.ir/

سلام دوست جونم
خوبی؟نی نی خوبه؟ زایمانت کی هست انشالله ؟

آفرین که عروس به این خوبی هستی.خدا دوتاتونو برا هم حفظ کنه.مطمئن باش جوابشو هم تو این دنیا میگیری و هم در آخرت
مواظب خودت باش

سلام عزیزم
مرسی ، من و وروجک خوبیم ، زایمان هم ایشالله وسطای بهمن
مرسی بابا شرمنده م نکنین
ممنون دوستم

کار خوب یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:23 http://kare-khoob.blogfa.com/

سلام
خدا را شکر که شما عروس خوبی بودین انشاالله یک عروس هم عالی خدا نصیب خودتون بکند
ما یک جمع دوستانه کوچیک داریم خوشحال می شیم شما هم کنارمون باشید اگر هم تمایل ندارین که هیچی
همیشه موفق و موید باشید[لبخند]

ممنون
خوش اومدین ، منم خوشحال میشم کنارتون باشم حتی اگه نتونم کار خاصی انجام بدم

گل نسا یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:17

خدای مهربان، دادای مهربان شما را حفظ کند...
من هم اگر یک دادا داشتم مطمئنم مثل دادای مهربان و وارسته تو میشد :(
نه دادا دارم نه حاجی بابا :(

ممنونم عزیزم
مطمئنا همینطوره ، دادای تو هم همینطور مهربان و خواستنی می شد .
منم الان دیگه بابا حاجی ندارم

لیلی چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 http://www.manamleili.blogfa.com

خدا خیرتون بده. ایشالا شما هم صاحب عروس خوبی مثل خودت بشین. خدا حفظش کنه و سایه اش همیشه بالا سرتون باشه. قدرشو بدون عزیزم.

ممنونم لیلی جون ، دلم میخواد بتونم منم به عروسم به چشم دخترم فکر کنم و دوستش داشته باشم .

mahsa سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:10 http://lifesequence.blogfa.com

استاد معنوی من هم کرد هستند کرد کرمانشاه و من برای دسته از مردم کشورم احترام خیلی خیلی خیلی زیادی قایل هستم.
خدا سایه شان را روی سر شماها حفظ کند و تجربه من این هست تا می توانی هر موقع که وقت داری هر شکلی هر جوری یک سری بزن بهش. این نسلی ها جواهرند و نایاب و متاسفانه از دست رفتنی

ممنونم مهسا جون ، به قول مهربانو اینها " جان زندگی اند " . تقریبا هر روز بهشون سر می زنیم و نمیذاریم تنها بمونه .
آی گفتی متاسفانه از دست رفتنی

بانوی تابستان سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:00 http://melodio.blogfa.com/

بسیار لذت بردم از این پستت شیرین جان .... خدا دادات رو برای شما و همسر حفظ کنه و سالیان سال سایه اشون بالا سرتون باشه!

ممنونم ، خوشحالم که خوشت اومده بانو جان

سپینود سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 http://ushti.blogfa.com

عزیزم پس همسر شما کردی هستند ؟
خانه مادر همسرمن فاصله زیادی با خانه من ندارند . همش چند تا پله !!!!من هم تک عروس او هستم . مادرشوهرم پسر دیگری به جز همسرم ندارد و همسرش را هم در سن ۳۶ سالگی از دست داده . دخترانش که کوچکترینشان از من ۱ سال و اندی بزرگتر است هم سرخانه و زندگی خودشان هستند . البته هوای مادرشان را خوب دارند و مدام سر می‌زنند . من و همسر و دخترم هم که هر شب حداقل نیم ساعات می‌رویم بالا و مهمان یک استکان چای خوش‌رنگ می‌شویم .......

بله عزیزم ، همسرم کرد هستش ، البته منم تقریبا کردم
خدا مادر شوهر تو حفظ کنه و مهمونی های شبانه تون پایدار
دیدی همیشه بساط چایی شون به راهه و هر وقت بری مهمون چایی شون میشی .خیلی خوبه آدم هوای مادرشو داشته باشه

مهربانو سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

خداوند دادار نگهبان داداتون باشه...
هیچوقت یادم نیمره اولین باری که از مادرشوهرت تعریف کردی همینو گفتی .." زن وارسته ایه" و خیلی خوشم اومد که اینهمه گشتی و کلمه به این خوبی رو برای توصیفش انتخاب کردی...بهترین توصیفیه که آدم می تونی از یه بزرگ دوست داشتنی بکنه...
مثل پدر شوهر من:)
خدا نگهدار همه بزرگ ترا...

ممنون مهربانوی مهربون
از ته دلم میگم " زن وارسته ایه "
دوسش دارم ، انشالله خدا پدر شوهرتو حفظ کنه و همیشه سلامت باشه .
ایشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد